miercuri, 25 august 2010

Reply to: "De ce ne este frica sa facem bine?"

Sa porti haine de binefacator astazi este un act de curaj. Sa vrei sa nu te schimbi inseamna un act de nebunie pe circuitul vietii plin de contrasensuri.
Unii ar spune ca ma inscriu in prima fraza, desi ma inscriu in a doua prin gesturile pe care le fac adesea. Mi-a placut postarea dragei mele Monik si mai ales tema centrala a acesteia. Desi, am auzit adesea cuvinte de genul "esti prea buna, prea generoasa", "sa nu te schimbi", nu am ajuns sa-mi iau nasul la purtare, cum se zice si sa-mi vad de drumul ales. Si are ceva vechime acest drum. Am ales sa fac lucruri bune zilnic, ceea ce poate parea o mare tampenie pentru unii ori timp irosit in zadar, fara niciun beneficiu material. Ca am fost luata drept fraiera de multe ori nu mai are nicio importanta, nu am de gand sa-mi schimb verticalitatea. Si ai punctat un lucru esential, Monik. Ne este teama sa facem bine si mult mai usor sa gandim urat sau sa facem rau altora. Nu am cum sa-ti explic cum sta treaba cu facerea de bine. Eu asta simt si-mi place. Nu am perceput decat dupa o perioada chestia rostita de tine, dar recunosc ca nu mi-a fost niciodata frica sa fac bine. Nu cunosc multe persoane care sa ajute batranii, de exemplu, sa treaca strada. Si cand ma gandesc ca domnul Popescu a ras cand i-am marturisit asta la un seminar, alaturi de alti colegi de-ai nostri. Nebunia mare incepe in momentul in care deja te-ai obisnuit cu hainele binefacatorului si observi uratenia din jurul tau si te intrebi daca esti singur purtat de valurile unei mari involburate. In cazul meu, pot spune ca este singura nebunie la care nu voi renunta, la fel si cea legata de arte. Si daca vrei sa scapi de senzatia asta lasata de frica in fata facerii de bine, iti spun sa lasi totul sa vina de la sine. Mai simplu de atat nu se poate. Ah, du-te sa o vizitezi pe mamaita ta!
Apropo, voi ce fapte bune ati facut azi?

7 comentarii:

  1. Eu n-am mai facut de mult fapte bune desi, de multe ori, imi place sa spun despre mine ca sunt un om bun. Ca mi-am pierdut curajul de a face ce vreau, e pedeapsa mea. Aseara m-am gandit mult la batrana in cauza si aproape ca n-am dormit de asta. Si da, imi doresc din tot sufletul sa ma duc sa-mi vad mamaia. Si am sa o fac, desi nu stiu cand... :( undeva, in septembrie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Unele fapte ne definesc ca fiind oameni sau doar niste papusi din carne...
    Astazi am dormit, cam toata ziua nu ma simt prea bine... dar nu am uitat sa ii urez cuiva "La multi ani" la fix 9:46 minute asa cum spune acea persoana ca s-a nascut...
    Intradevar esti o persoana buna, un adevarat OM

    RăspundețiȘtergere
  3. @Monyk: Stii ce ma doare cel mai mult, draga mea? Ca uitam sa mai privim atent in jurul nostru. Tu ai perceput ceva dureros pe care altii nu l-au observat. Esti o persoana deosebita din punctul meu de vedere si asta m-a determinat sa-ti raman alaturi. Iar persoane ca tine care-mi insufla energie si optimism am nevoie. Si eu ma voi duce la mamaita mea in vizita. Trebuie sa fac cunostinta cu Labus, noul catel "achizitionat" de tata de pe drumuri. Pupici:)

    RăspundețiȘtergere
  4. @Tlaloc: Iti multumesc pentru compliment. Presupun ca persoana careia i-ai urat "La multi ani" a fost super incantata de gest. Si tu esti un OM special. Se vede in modul in care scrii (si in modul cum fotografiai - sper ca n-ai renuntat la acea pasiune?). Hugs!

    RăspundețiȘtergere
  5. http://adrianfratila.blogspot.com
    nici mort :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @Adrian: Uraaaaaaa! Ma simt precum un pisoi incaltat de cand am vazut ca nu ai lasat balta pasiunea pentru fotografie. In curand voi exersa putin step ... catre serviciu. Pupici si o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu m-am trezit de puţin timp, aşa că azi n-am făcut nicio faptă bună deocamdată.

    De cele mai multe ori îmi ajut colegii şi prietenii, rareori se întâmplă să-i refuz şi asta numai dacă am motive concrete.

    Oişnuiesc să ofer locul în autobuz sau să ajut diverse femei în vârstă să ducă plasele, persoane pe care de multe ori nu le cunosc; rămân mirate când văd că cineva face asa.

    RăspundețiȘtergere