luni, 24 martie 2014

Sa candidam

Cand vizezi un anumit job este foarte important ce mesaje transmiti in CV si cum te prezinti la interviu. Am avut nesansa, nu-i spun noroc, sa citesc CV-uri care mi-au confirmat la interviu realmente valoarea candidatilor. Sa treci in CV premiile din scoala generala mi se pare extrem de hilar (pe cele de la gradinita ma mir ca nu le-au trecut, caci mai nou si pe acolo se poarta premii de tot felul). Fotografiile au fost absolut demne de pus la tabloul de onoare: "niciodata asa". Sa atasezi la un CV poze cu tine tolanit pe o masina de curse, in baie ca sa arati lumii ce culoare are gresia de acolo ori in bucatarie langa un cuptor cu microunde (cu  marca la vedere :D) sau cu tine la padure este absolut aiurea in tranvai cand vrei sa te vinzi ca fiind profesionist. Selfie-urile de pe instagram, va rog nu le mai atasati la CV. Sunt ca nuca-n perete. Un alt aspect de care m-am lovit tine de minunatele note obtinute la examenul de licenta la extrem de mirificile facultati particulare, aparute dupa Revolutie precum ciupercile dupa ploaie: persoane cu 10 pe linie s-au dovedit a fi in practica un mare zero barat si, si, si ... agramate. Recunosc, tin la exprimarea corecta, pentru ca este un lucru elementar. Nu pot sa te uiti in oglinda si sa te vezi ca fiind un terifiant leu, cand esti de fapt un pisoi bleg care nu este in stare sa spuna asa cum trebuie "miau". O alta parte haioasa priveste persoanele nominalizate pentru a oferi recomandari: sotia, mama, soacra, las lista deschisa (catelul sau pisica de ce nu, railor? asa aflam si eu daca i-ati scos la plimbare, le-ati dat mancarea potrivita sau ati uitat sa le puneti apa in bol). Imi place tupeul cand este intemeiat, nu si in momentul in care la o intrebare de verificare de genul: "De la sofer ati ajuns dupa cum ati notat in CV director la firma X. In calitate de director cu ce va ocupati la firma?" mi se ofera raspunsul: "Semnez acte toata ziua, asa ca primarul.". Atunci realizez cat de pretios este timpul, dar si cat de buna este magia. :D  As oferi sfaturi, insa, cele de mai sus ofera deja informatii pentru vanatorii de joburi. Sincer, va urez bafta, nu succes, in gasirea jobului dorit. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu