luni, 2 decembrie 2013

Crede in tine! (despre alegeri potrivite)

Zilele trecute, o colega de serviciu se plangea alteia ca propriul sau copil este nefericit. Invata mult si cu toate acestea are note mici la liceu. Curioasa din fire am intrebat-o unde invata. 
R: - La Mihai Viteazul. Cine m-a pus sa-l las sa dea acolo!!!
Eu: - Super! Colegiul pe care l-am terminat.
Uimita, s-a uitat la mine si m-a intrebat cum am reusit sa-l termin. 
Eu: - Cu bine, dar poti sta linistita, este o senzatie de inceput. In primele doua saptamani am crezut ca sunt cea mai proasta fata de pe pamant. Baietii din clasa mi se pareau absolut geniali. Asa se intampla cand vii de la scoli de cartier si ajungi la un colegiu din categoria high-class. Si eu eram printre primii din scoala si tot mi s-a parut greu la inceput. Dar sa stii ca o sa-i prinda bine cand o sa fie la facultate, o sa aiba parte de o tranzitie mult mai usoara in ceea ce priveste sistemul de predare. 
R: - Am vazut ca esti inteligenta, insa nu ma asteptam sa-mi spui aceste lucruri.
Azi, m-am intalnit cu ea pe coridor si m-am amuzat cand mi-a spus: "Mihai Viteazul, da". 
Ca o marturie, alegerea colegiului a fost primul soc pe care l-am aplicat parintilor mei in adolescenta. Desi sunt timida din fire, pe ai mei, i-am socat cand le-am spus inainte cu doua zile de a expira perioada de inscriere ca nu mai vreau sa merg la Al. I. Cuza si ca vreau sa vad si alte licee. Motivul: vroiam sa cunosc si alti copii, nu sa ma invart in acelasi loc, facand apel constant la factorul siguranta. De alte socuri au avut parte in tot procesul de alegere al liceului. L-am ales intr-o singura zi pe baza opiniilor celor mari care erau in plin examen de bacalaureat. Mi-am privit tatal de cateva ori inghitind in sec cand ma vedea cum ma duceam relaxata si zambind catre baieti cu cateva capete mai inalti decat mine si nu la fete si-i intrebam tot felul de lucruri. Adevarul este ca daca stau bine si ma gandesc, unele decizii extrem de bune le-am luat bazandu-ma pe barbati. Alegerea liceului am facut-o insa cu sufletul, indragostindu-ma de la inceput de aerul istoric al cladirii. Si n-am niciun regret in privinta aceasta. Am intalnit oameni frumosi acolo. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu