duminică, 16 noiembrie 2008

1, 2, 3 intr-un sistem

Motto: "Vocea mea este oribila, iar a ma privi dansand, este ca si cum as privi un elefant". (printesa Diana)

31 august 1997.O zi obisnuita de toamna in care ma plimbam cu bunele mele prietene prin parc, numarand cu tristete zilele de vacanta ramase pana la inceperea unui alt an scolar. O zi in care am adunat cateva ghinde drept amintire a faptului ca incepusem sa fumez. In aerul acela racoros, am abordat copilareste un subiect cald, prezentat pe diversele canale media: moartea printesei Diana, "printesa inimilor". Tin minte ca am vazut la televizor numeroase buchete si coroane de flori, poze ale printesei Diana, lumanari aprinse, oameni plangand...reportaje care anuntau nu doar pierderea suferita de Casa regala britanica, ci si a intregii natiuni. Cam rare momentele cand oameni cu diverse conditii sociale sunt uniti. Aceste lucruri le-am observat atunci alaturi de prietenele mele si mi-au ramas in minte. La fel si ghindele de care m-am despartit cand am renovat locuinta in 2002.
Ah si acel dans al printesei Diana cu John Travolta in anul 1985 in timpul unui bal organizat la Casa Alba.
Nu stiu cate fete viseaza sau au visat sa ajunga printese, insa povestea printesei Diana la inceputurile ei, pastreaza urmele basmelor care au indulcit unora dintre noi copilaria. Cert este ca a fost pentru multi o sursa de inspiratie, un aer de prospetime adus intre zidurile Palatului Buckingham. A fost o prezenta precum zeita vanatorii, Diana din mitologia romana, faimoasa pentru gratia atletica si frumusetea sa, pe langa multe altele.
O alta Diana (diafana) de aceasta data a fost aclamata si blamata in aceeasi masura cu multi ani inaintea printesei Diana. In 1956, regizorul David Miller, pe baza scenariului conceput de Christopher Isherwood (scris dupa povestea lui John Erskine) a adus in fata publicului povestea vietii Dianei de Poitiers, amanta viitorului rege al Frantei Henric al II-lea, ce a reusit prin manipularea barbatilor din viata sa obtina o pozitie ce-i conferea putere in mediul politic al acelor vremuri. Intitulat simplu "Diane" (Diana), filmul ce i-a avut drept capete de afis pe Lana Turner si Roger Moore s-a bucurat de succes, acest film constituind de altfel si ultima colaborare a actritei cu studiourile MGM.
Si pentru ca sunt numeroase celebritati ce poarta acest prenume, precum Diane Keaton, Diane Laine, Diane Kruger etc., pentru care va mai curge cerneala in presa scrisa, Diana ca simplu cuvant a constituit mai tot timpul o sursa de inspiratie chiar si in muzica. Ca om a facut pe multi sa suspine.
Marturie stau cateva dintre melodiile ce au intrat in categoria oldies but goldies. De la The Bachelors, Fleetwood Mac si Therapy? (si multi altii), Diane s-a auzit in diferite colturi ale lumii si pe undele fm, surprinzand si rescriind in acelasi timp clipe trecute. Enjoy!
1. The Bachelors:
http://www.youtube.com/watch?v=ta_eRZZ0kTc

2. Fleetwood Mac:
http://www.youtube.com/watch?v=5F1G5uvQlJY&feature=related

3. Therapy?
http://www.youtube.com/watch?v=md7SJ1kDE24

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu