luni, 14 ianuarie 2013

La o sueta cu intelectualitatea, fara dulceturi

Intr-o noapte, dupa o reprezentatie o tipa m-a abordat spunandu-mi ca numerele mele sunt lipsite de pozitivism. Am privit-o nedumerit, adaugand :"Nu zau! Am instigat cumva pe cineva sa urasca pe cel care sta langa el? Am furat gologani din conturile altora? Am ultragiat cumva audienta pestrita, dependenta de subiecte usurele din cotidian? Ce intelegi tu, ma rog, prin pozitivism, draga?" 
Adevarul este ca ma umflasem in pene precum un curcan si incepusem sa ma dau la o gaina...incurcasem definitiv specia. Greseala mea! Tipa statea in fata mea cu fata schimonosita. Eu asteptam replica. Dupa un timp, tipa rosti: 
-Am impresia ca joci in permanenta x si 0 si ai parte numai de remize, asta este negativismul tau transpus in poate. Te cam sperie ideea de a uni x cu 0 si acesta este pozitivismul pe care-l astept in textele tale.
- Eu, speriat? Nu sunt. 
- Vorbesti prea mult despre sex. Totul se termina cu aluzii sexuale. Si n-ar trebui sa fie asa. 
- Despre ce ai vrea tu sa vorbesc? Deja simt pozitivismul dintre noi. Incepe sa-si faca de cap in curand. 
- Nu ma cunosti. 
-Touche! Observ ca tu vrei. 
- Ce? 
- Sa ma cunosti.  
- Este o gluma sau ce?
- Sa-i spunem glumita. Tu m-ai abordat prima si ai aruncat timid maimuta in ringul de box al vorbelor.
Liniste, liniste, liniste asezonata cu niste priviri reci ale tipei. Adevarul este ca tipa arata bine si era blonda. Incercam sa descopar daca acelea fusesera cele 15 minute de glorie ale neuronului ei sau asa era ea. Intr-un final, raspunse:
- Vin aici de multa vreme si sunt capabila sa recunosc un scheci bun de unul slab. Dupa reactia publicului. Vezi tu, nu totul se rezuma la sex, iti spun din propria experienta de intelectuala. 
Imi venea sa rad. M-am abtinut cu greu. 
- Experienta de intelectuala? Imi poti explica partea aceasta, caci eu sunt un stand-up comediant mediocru dupa parerea ta, unul care se intampla sa umple salile datorita poantelor sale. 
Tipa ranjea. Aveam impresia ca savura o victorie care nu-i apartinea. 
- Adevarul este ca vin sa te vad  de ceva vreme si am crezut ca o astfel de abordare directa iti va capta atentia. 
-Mi-ai captat-o deja, mai vrei sa mai captezi si altceva? i-am spus sictirit.
Balbaindu-se, adauga:
-Ahhh, nu, nu, nu! Am urmat sfatul prietenei mele, bruneta de acolo. Am pus totul la cale, chiar si replicile. 
Am privit surprins de situatie catre bruneta (mama ei de bruneta!) si am realizat ca in spatele unei logice blonde se intampla sa existe uneori o bruneta. Buna rau! Stateam ca tampitul si ma holbam ca idiotul la bruneta. Si pe deasupra imi si zambea. Si uite cum intr-o secunda de beatitudine, ma intorc usor catre blonda si rostesc din strafundul penelor mele de curcan: "n-ati vrea sa va strivesc intelectualitatea in seara asta?"
La care blonda voioasa adauga: 
- Pe-a mea, da, a ei este pentru altcineva. Este casatorita.
Am inceput sa rad ca prostul si cateva minute mai tarziu am plecat sa vad care mai este starea intelectualitatii azi. O fi si ea blonda? Daca da, voi fi burlac toata viata. Ca sa am ce gusta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu