sâmbătă, 15 noiembrie 2014

Un alt weekend de ștampilat

Încerc să înțeleg atitudinea unora care ajung dintr-o dată să facă politică doar când sunt alegeri fie ele pentru locale / prezidențiale etc. și să manifeste curiozități mărețe de a afla cine cu cine votează. Personal, nu obișnuiesc să-mi expun public părerile deoarece procesul de cercetare în vederea întocmirii lucrării de licență mi-a oferit mult prea multe informații legate de politică din punct de vedere psihologic, alegerea informațiilor aparținându-mi în totalitate, fapt ce l-a uimit de multe ori pe profesorul coordonator. Dacă alți colegi au trebuit să-și modifice lucrările, a mea a fost acceptată așa cum a venit din prima, cu o singură excepție: de a elimina din bibliografie un autor neacceptat din punct de vedere politic de restul profesorilor. Am făcut acel demers pentru a putea lua licența prin propriile forțe. Și am reușit în fața celui mai bine documentat profesor în domeniul politologiei să fac o impresie bună, deoarece i-am prezentat o diagramă la care el nu se gândise până atunci, făcută de mine. Sursa de inspirație din spatele acelei minunății a fost filmul Harry Potter. Sub magia vizionării primei părți în vogă la acea vreme, am creat acel fragment. De ce ajung oamenii să creadă mai mult sau mai puțin într-un om politic, ce se ascunde în spatele alegerilor lor, ce-i poate convinge, cum li se schimbă atitudinile, cum funcționează ideologiile, sunt lucruri pe care le recomand să le descopere (citind ori vizionând filme extrem de mult) cei care obișnuiesc să aibă astfel de atitudini doar în timpul campaniilor electorale. Să citească dincolo de un mesaj ori gest politic, de o imagine sau acțiune politică. Adevărul este că politica o fi ea precum o curvă (cum le place multora să o asemene), însă este nevoie de mult curaj și fler să o faci. Și da, de extrem de multă diplomație. Nu știu câți actori politici de la noi, în momentul de față sunt capabili pentru o astfel de funcție în stat. La fel, nu știu câți oameni obișnuiți ar fi capabili să-și asume o asemenea funcție. Însă, mulți se bat pentru ea ori își expun părerile în spațiul public și nu numai, de parcă ar fi cei mai tari lei din junglă. Adevărul este că sunt mulți "câini" în jur care zic că mușcă și prea puțini care mușcă cu adevărat, restul doar latră, pentru a fi băgați în seamă. Mâine, ies la vot cu o mare părere de rău: niciunul dintre cei 2 candidați nu merită acea funcție în stat, dintr-un simplu motiv: nu au fost sinceri cu electoratul, iar atitudinile lor trecute stau mărturie în acest sens.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu