vineri, 7 noiembrie 2008

Danseaza baba...

"Nu mai joaca hora in sat"...desi haios la prima auditie acest cantisel (este scris voit asa) te poate pune serios pe ganduri, mai ales daca esti unul dintre persoanele care mai crede in valorile culturale romanesti. Acele valori uitate, dar care au facut istorie in alte vremuri.
Nu stiu cum se face dar nu suntem buni promotori ai propriilor valori. Asteptam si tragem cu ochii la ce au altii si uitam de ograda noastra...in care se asterne praful. Mergem in concedii in zone exotice, uitand sa exploram propriul taram si sa patrundem povestile nescrise ale multor zone rupte parca din picturi. M-a frapat mereu verdele crud ori intens din zonele montane, la fel si oamenii din alte colturi ale tarii. Acea frumusete salbatica, neexplorata...dar si linistea trista ce s-a abatut pe ulitele satelor tipic romanesti. Am observat-o in ochii bunicii mele care a respirat incontinuu acel spirit al omului de la tara, cu povete la purtator ori glume populare, care a tinut la traditie, la respectarea statornica a sarbatorilor. O persoana pe care n-am considerat-o niciodata baba si nici n-am alintat-o "bunica". I-am spus simplu si cu drag mamaie. Culmea face ca este o mamaie "strong" din multe puncte de vedere care l-ar face pe Banica jr. sa danseze hora rock and roll in batatura ori pe prispa cum doreste si in baston.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu